Automatyzacja procesu obsługi wymiany ogumienia flot pojazdów dla Fleet Master.
- Case Studies
- 14.10.2024
Fleet Master to firma, która specjalizuje się w kompleksowej obsłudze ogumienia dla flot samochodów osobowych i dostawczych. W swojej ofercie posiada usługi: doradztwa i sprzedaży opon, serwisu ogumienia oraz logistyki i magazynowania. Dzięki dynamicznemu rozwojowi organizacja obsługuje dziś ponad 15 tys. pojazdów.
Jakie były cele projektu?
Podstawowym celem projektu było uproszczenie złożonego procesu obsługi serwisowej ogumienia. W związku ze znaczącym rozwojem Fleet Master nasze działania musiały być skoncentrowane na dwóch ścieżkach optymalizacji:
- optymalizacji czasu tworzenia i dystrybucji dokumentów związanych z realizacją zleceń,
- optymalizacji procesu komunikacji między punktami serwisowymi (około 250 punktów), klientami i Fleet Master.
Wdrożenie systemu FleetNet (finalna nazwa rozwiązania) miało zapewnić wsparcie informatyczne w zakresie skomplikowanych procedur ewidencji wykonywanych operacji serwisowych oraz redukcji powtarzalnych błędów na wszystkich etapach procesu.

Z jakiego rozwiązania skorzystaliśmy?
Do realizacji projektu wykorzystaliśmy system WEBCON BPS, czyli platformę typu Low-Code klasy BPM (Business Process Management), która pozwala skutecznie zarządzać przepływem pracy, zadań i dokumentów oraz znacząco zoptymalizować procesy w przedsiębiorstwie.
Na początku przygotowaliśmy mapy procesów oraz dedykowane workflow dla działań związanych ze zleceniami serwisowymi i relokacją opon.
W kolenych krokach przeprowadziliśmy następujące zadania:
- wdrożenie zintegrowanych kartotek pojazdów i kontrahentów,
- wprowadzenie generatora zleceń kampanijnych wraz ze zbiorczą wysyłą wiadomości SMS,
- przygotowanie ścieżek automatyzacji zamówień zakupu oraz zamknięć miesiąca dla klientów i serwisów (integracja z Comarch Optima).
Jakie korzyści uzyskał klient?
- Skrócenie czasu organizacji dokumentów serwisowych.
- Uproszczenie komunikacji dla wszystkich interesariuszy.
- Ograniczenie pracy manualnej na rzecz automatyzacji procesów biznesowych.
- Większa kontrola nad danymi serwisowymi oraz finansowymi, dzięki integracji z systemami zewnętrznymi.